Tuesday, September 6, 2011

:: jom kawin nak ::


ASSALAMUALAIKUM..

                 SELAWAT DAN SALAM KE ATAS JUNJUNGAN BESAR NABI                                     
                                                    MUHAMMAD S.A.W


     time raya ni kan rmai sngt sedara umat islam kita yg kwin" kwn2 pun sdh byk yg kwin haiiii.. bila giliran aku ni hehe.. gatal kan nohh tp klu belum sedia baik xpyh la kwin sbb kawin akn mnjadi kan seorang lelaki menangung dosa dari yg sblum ini diletakan pada ibu dan ayah seorang perempuan itu..

   kata mak nak kawin blh tp mak xmau lagi tingal sebumbung ngan mak pandai2 la nak idup k' sedih gak dngr ayat tu tp memg itulah hakikat yg terpaksa aku telan.. kawin kawin kawin.. aku masih muda dan klu belum ditakdirkan gak aku mau kawin selepas aku habiskan byaran kereta yg aku beli utk ayh aku..

  7 tahun lagi dol.. mati la aku nak abiskan byaran tu.. ahh xkisah la daripada aku habis kan duit aku pada beli talipn baru beli kasut futsal baru beli laptop baru beli baju baru baik aku habiskan utk ayh dan ibu kau..

‎"Aku terima nikahnya si dia binti si ayah dia dengan mas kahwinnya RM.."Bunyi macam senang?Nah ini erti sebenarnya:"Aku tanggung dosa-dosa si dia dari ibu bapanya, apa saja dosa yang dia buat, dari dedah aurat hingga ke tinggalnya solat, aku tanggung dan bukan lagi ibu bapanya tanggung, dan aku tanggung semua dosa bakal anak-anak aku. Kalau gagal, maka aku fasik, dayus & aku rela masuk neraka, aku rela malaikat Zabaniyah melibas aku hingga pecah badanku.."..ANDA SEDIA WAHAI LELAKI ?
   

  berdesup jantung aku bila bace ayat di atas makin takut lagi ada la utk kwin peh' byk yg masih perlu aku belajar dan masih byk lagi yg perlu aku berubah..

       END..

2 comments:

Wan Nurul Izzati said...

dah xsbr nk kawin ke jat..sy xde duit lagi ;(

ijatav88 said...

sy duit nye ada tp cukup nye yg tidak.. haha" sabar itu indah..