Sunday, November 20, 2011

lagu negara ku tanah tumpah nye darah ku..


                                                    ASSALAMUALAIKUM..

                 SELAWAT DAN SALAM KE ATAS JUNJUNGAN BESAR NABI                                     
                                                    MUHAMMAD S.A.W

            Dunia digegarkan lagi dgn perkataan bo0o0 oleh pminat dan rakyat jelata indonesia pabila sekali lagi pasukan malaysia akn berentap dgn indonesia dlm final sukan sea bwh 23 tahun..

desas desus kritikan oleh rakyat malaysia knp peminat indonesia sering berlaku tidak adil dan tidak ckit pun cuba utk menghormati lagu kebangsaan kita ketika dipadang..

betul atau pun tidak kenyataan ini sukar utk dijelaskan tetapi ada penjelasan tentang kenyataan di bawah.. 
  
Ketika di kedai Mamak utk minum teh, ada sekumpulan warga Indonesia yg duduk di meja sebelah menonton perlawanan Indon vs Vietnam. Sempat juga bertanya kenapa org Indonesia x hormatkan lagu kebangsaan Malaysia, Negaraku. Jawapan yang Admin dapat.. “ Pak, lagu bapak itu dicopy dari lagu Terang Bulan karya dari negara kami. Lagu itu temanya biasa aja utk hiburan ditempat kami. Bukannya melodi itu utk dihormati. Cuba bapak bayangkan kalau lagu Aku Cinta Padamu milik Siti dibuat lagu rasmi negara kami, apakah bapak akan hormat? Malahan bapak akan ejek dan mentertawakan kami bukan? Kok lagu org bercinta mahu jadikan lagu rasmi negara?"... Hanya mampu tersenyum sahaja tatkala Admin mendengarnya..


penjelasan ada kat cni.. klik dan dengar je..

        akhir nye ada jgk jawapan nye..

                     
                      END..
              
                    


No comments: